gym

imorgon åker dom första gästerna hem, men det blir ju lite som ett evighetsjobb eftersom dom nya gästerna landar typ en timma innan.. men det blir nog bra med det.. annars är allt bra, gör inte så mycket annat än jobbar.. men idag var jag och ellen nere på gymmet på fiestan. sprang i 20 minuter men sen satt vi mest och pratade vid dom där styrkemaskinerna. gym är kilsom inte min grej..
ikväll ska vi på nån kvällsutflykt först och efter det ska vi tydligen på nån avskedsfest för nån på kontoret som vi typ aldrig har pratat med. känns lite konstigt..
måste dra nu. hoppas ni har det bra där hemma!

kom

om det är nån som har lite tid och pengar över får ni gärna åka ner till malta. sista minuten nu på torsdag ligger på 1995 kr. kom för fan

Lite bilder tagna av Ellen på Malta

På utflykt på Gozo

Utsikt från hotellrummet

Jag och Emma på utflykt

Utsikt från nånstans

Jag och Emma på utflykt igen

Johannes i en gammal stad

Jag och Emma i hamnen

Jag och Johannes på Riddarspelen

Nu ser det ut som att vi inte jobbar alls men det gör vi faktiskt. Ska försöka lägga in mina egna bilder nån gpng när jag har tid.
På torsdag är första busstransfern och på fredag ska jag hålla mina två första välkomstmöten. Wish me luck liksom. På fredag kväll blir det en drink

vääänster

igår var vi och hämtade ut vår andra hyrbil, den som jag mest kommer att köra. fan fan fan, så svårt det är att växla med vänsterhanden. och att hålla sig på vänstersidan, man svänger liksom omedvetet över på högersidan. bra att jag har ellen med mig hela tiden som kan skrika VÄÄÄNSTER varannan minut.. idag körde vi vilse i typ en timma innan vi hittade till vårt kontor, och då hade vi ändå emma med oss som var här förra säsongen. imorgon ska jag och ellen åka runt ensamma och titta på typ sex hotell, och vi har liksom ingen tid för att köra fel.. imorgon kväll ska vi sedan på nån utflykt igen, säkert historia som vanligt. annars händer det inte så mycket här, vi fyra svenskar här nere springer mest runt som yra höns och försöker förstå hur allt fungerar. johannes har aldrig jobba som chef förut heller så han är ju den med minst koll nästan. efter mig förstås..
på lördag ska johannes och emma hålla lite inflyttningsfest i sin lägenhet. skulle nog bjuda in dom finska tjejerna som jobbar här nere också.. annars har vi inte riktigt haft tid att träffa nån annan..

nu känner jag att det blev väldigt långt. ska försöka lägga upp lite bilder nån dag.

fick förresten gulligaste mms:et av malin och jessica igår.. saknar er också (och ullared förstås) i_love_ullared =)

första tiden

nu är jag nere på malta. eller jag har varit här några dar men vi har inte riktigt haft tid att sitta vid internet. men idag fick vi reda på att det var gratis trådlöst internet i hotellobbyn så nu sitter vi här och hänger. tog ju inte med mig nån dator själv så jag får liksom sno ellens.. man får väl hoppas på löneförhöjning så jag kan köpa en egen. om jag ska försöka sammanfatta allt så.. jaaa, jag och ellen bor på hotell mitt ute i ingenstans. ganska lyxigt med gratis gym och inomhuspool och sånt. dessutom så får vi frukost och middag varje dag.. annars så har vi bara varit ute på massa utflykter och åkt runt på ön för att lära sig hitta. idag har vi dessutom varit på typ sex hotell för att kolla på alla rum, restauranger mm.. vädret är  sådär, men idag har det faktiskt inte regnat nåt och det är väl typ 17 grader.. lagom varmt när man ändå inte ska sola..

nu måste jag dra men jag ska uppdatera snart..

ps. hoppas ni har det bra där hemma

bye bye sverige

passet är framtaget, avskeden är avklarade och väskan är packad (dock med massa övervikt. jag fattar verkligen inte hur jag klarade mig till australien). det känns faktiskt jobbigare än jag trodde att lämna landet. det kommer nog att bli jättekul försöker jag intala mig själv. snälla gud, gör det kul! annars kommer jag nog hem till sommaren. eller till lasse nån gång i augusti. och låt mig träffa nån som jag tycker om och kan umgås med (det får gärna vara nåt snyggo).

nej, nu är jag trött. ska kolla igenom sista avsnitten av buffy innan jag somnar..